آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در امتداد مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، با معرفی آثار برگزیده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور فرماندهانی همچون سرتیپ مسجدی و سرتیپ محسن‌شیخی، جانباز کیانی، مرتضی اسفندقه و علی‌محمد مودب و فعالان عرصه پایداری برگزار شد.

کنگره شهدا

همشهری آنلاین: آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در امتداد مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، با معرفی آثار برگزیده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور فرماندهانی همچون سرتیپ مسجدی و سرتیپ محسن‌شیخی، جانباز کیانی، مرتضی اسفندقه و علی‌محمد مودب و فعالان عرصه پایداری برگزار شد.

سفیر سابق ایران در عراق : به دستور شهید سلیمانی سفیر شدم | سید رضی مسئول هماهنگی ها در سوریه بود

این مقاومت باید به نسل بعد معرفی شود

رزمنده دفاع مقدس و دبیر کنگره شعر، غلامعباس کیانی در آغاز مراسم گفت: در جهان معاصری که ددمنش‌ها با تمام قوای قصد استیلای بر جهان را دارند فقط مردمی باقی خواهند ماند که مقاومت را سرلوحه خود قرار دهند. دوران دفاع مقدس به ما نشان داد که فقط مقاومت می‌تواند مردم را پیدا نگه دارد. آنچه که در این سال‌ها دیدیم و آموختیم این بود که برای باقی ماندن فقط باید مقاومت کرد. این مقاومت باید به نسل بعد معرفی شده و منتقل شود. بهترین زبان برای انتقال این معانی، هنر است. یک بیت شعر چنان تحول و آثاری از خود به جا می‌گذارد که با خواندن چندین جلد کتاب ممکن است منتقل نشود. این هنرمندان همچون مجاهدان فی سبیل الله به درگاه الهی معرفی خواهند شد. شهدا از شما تشکر خواهند کرد.

اگر امنیت نباشد هیچ نداریم

سرتیپ مسجدی؛ سفیر سابق ایران در عراق در ادامه مراسم گفت: سردار سلیمانی زمانی که به نیروی قدس آمدند، من به‌عنوان رییس ستاد نیرو فعالیت داشتم. حدود ۲۲ سال با او همکاری داشتم. از توفیقات من این بود که جزو اولین نفرها در نیروی قدس بودم. اواخر هم به دستور شهید سلیمانی با عنوان سفیر ایران در عراق فعالیت داشتم.

وی افزود: شهید سیدرضی موسوی که به شهادت رسید، مسئول هماهنگی اعزام‌ها و شهادت و مهمانان بود. در سوریه مستقر بودند و نقش بسیار مهمی داشت. مقامات سوری، مهمان‌ها و نیروهای مجاهد و خودی، او را دوست داشتند. هیچکس از او ناراحت نبود چراکه او با همه بامتانت و بشاش برخورد می‌کرد. سیدرضی الگوی ارزشمندی است. من ۳۵ سال با ابومهدی المهندس کار کردم. او بسیار باپشتکار و نترس. او کسی بود که با کمک حاج قاسم، حشدالشعبی را تأسیس و تقویت کرد. او کسی بود که با سپاهش داعش را نابود و دشمن را از مرزهای ایران دور کرد.

سرتیپ مسجدی اذعان کرد: اگر امنیت نباشد هیچ نداریم. شهدای ما این امنیت را فراهم کردند. هنرمندان باید این حماسه‌ها و ایثار را به مردم نشان دهند. شهدا مردان تاریخ هستند. شهید سلیمانی یک شعار و دستور را در برنامه کار قرار دادند و آن این بود که ما باید نیروهای مقاومت را قدرتمند و مجهز کنیم. جبهه مقاومت باید از هر نظر تقویت شود. خودش هم شخصاً وارد این میدان شد. امروز مقاومت تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای شده است. حماس و نیروهای فلسطین تبدیل می‌شوند به قدرت یک خاورمیانه. هیچ ائتلافی نمی‌تواند اثرگذار باشد مگر اینکه با جبهه مقاومت به توافق برسد.

این جشنواره به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران از اواخر مردادماه امسال شروع شده و شاعران و نویسندگان از اول شهریورماه فرصت داشتند آثار خود را در قالب شعر و داستان و با موضوع «ایثار و مقاومت» ارسال کنند.

سفیر سابق ایران در عراق : به دستور شهید سلیمانی سفیر شدم | سید رضی مسئول هماهنگی ها در سوریه بود

در این مراسم ۲۰ اثر در قالب شعر وداستان به عنوان آثار برتر شناخته شدند که از صاحبان این آثار تجلیل و قدردانی شد و قرار است آثار برتر این کنگره در قالب کتاب شعر یا لوح فشرده به بازار نشر عرضه شود.

کد خبر 819398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha